Bemutatkozás

A blogon igyekszem minden megjelenő játékot bemutatni, de emelet megemlítek régi klasszikusokat és elmélkedek a játék/hardver piacról. Az informatika mellet, még újabb filmeket is elemezni fogok, illetve egyéb témákat is néha felvetek. Elérhetőség: kapiandras@freemail.hu Ajánlott felbontás: 1680x1050

Angry Birds (PC)

2011.09.09. 09:58 Kápi-András

Kiadó: Chillingo Ltd

Fejlesztő: Rovio Mobile

Kategória: Stratégia

Megjelenés: 2011 január 04.

Jelenlegi ár: Nem lehet kapni

 

Nem is olyan rég már írtam egy cikket az Angry Birds PSP-s verziójáról, ám azzal együtt PC-re is megjelent a játék, a fanatikus rajongók legnagyobb örömére. Ugyanis mindenki arra számított, hogy tökéletesítik a játékot, az-az már nem fogunk találkozni akadozásokkal, ugyanakkor a grafika tökéletes lesz, csak úgy, ahogy a fizika, ami korántsem volt polírozott az előző platformokon és természetesen pár újítást is (nagyobb pályák, online közösségi élet, stb.). Most miután végeztem a játékkal, azt mondhatom, hogy a várakozásoknak részben megfelelt, de ne siessünk annyira előre mindent vegyünk sorba.

Sokadszorra ugyan az

Sajnos a játékmenethez nem nyúltak hozzá, amit én egy kicsit sajnálok, persze nem akarok én se radikális változtatást, de azért lenne hova tovább fejleszteni a mechanizmust. Ezért nagyon nem is írok róla (akit részletesen érdekel a játéklényege az itt olvashat róla a régebbi PSP-s cikkemben). Az irányitást remekül oldották meg, lényegében megegyezik a mobiloséval, annyi különbséggel, hogy a kezünket ezúttal a sokkal precízebb egérrel helyettesítjük. Tehát egyszerűen csak megkell fogni a csúzlit és hátra húzni a kívánt szögben és erővel, majd pedig csak felkell róla engednünk az ujjunkat és már repül is a madár. Sajnos nem kapunk semmilyen multiplayer-es lehetőséget, de még a haverok pontszámait se nézhetjük meg. Amit én azért nagyon hiányolok, mert így az egész pontozós, csillagozós értékelés értelmetlenné válik. Amint amúgy kicsit javítottak és most már jóval reálisabban osztja a csillagokat. Szóval most már nem fordul elő az, hogy egy kvázé tökéletesen abszolvált pályát (még madár is marad), a szerinte alacsonypontszám miatt 1 csillagra minősít. Visszatérve az online funkciókra, amin teljesen kiakadtam, hogy még a hivatalos javításokat és pályákat se lehet hozzá letölteni, ami azért is nonszensz, mert a játék intróját csak a Youtube-on lehet megnézni, igen nem sikerült a játék kezdését beletenni a PC-s verzióba, így az egy link-kel felküld minket az internetre. A PC erőforrásait se használták ki. Igaz legalább lesznek plusz pályák, amik egy kicsit nagyobbak és komlpexebbek, de azért ennél én sokkal többre számítottam (külön season, vagy legalább egy chapter, nagyon beteg pályákkal, értsd rengeteg malac, több hatalmas építmény, stb.). A minigame-khez bekerülő új pályák viszont zseniálisak lettek, itt végre hatalmas malac csapatokat kell leigázni és olyan jeleneteket kapunk, amikről mobilon egyszerűen álmodni se mernénk. Az alap season mellet a PSP-hez hasonlóan a PC tulajok is megkapják a Mighty Hoax, Danger Above, The Big Setup extra pályacsomagokat, ingyen. De ez azért elég kevés 3 év várakozásért.

A lényeg, hogy…

Persze a legnagyobb kérdés a fanatikus szívében az optimalizáció volt. Ami meglepő módon tökéletesre sikerült, kvázé egy alap P4-essel is simán boldogul és sose fog beakadni, vagy hasonló. Jó tudom, mire számitok egy 2D-s játékról van szó, de mivel eddig PSP-től kezdve egészen Iphone-ig minden mobile eszközön képes volt akadni, ezért nem igazán számítottam ennyire alacsony gépigényre. Negatívum viszont, hogy nem lehet felbontást állítani, ami egyes nagyon nagy felbontású monitoroknál bizony problémát szülhet. Ám ha bérből és fizetésből élő vagy (azaz nincs egy full HD-nál nagyobb felbontású monitorod), akkor tű éles lesz a grafika. A látvány amúgy hatalmas csalódás lett. A karakterek továbbra is nagyon jól megrajzoltak, ám az egész kissé aránytalan lett. A madarak és pályák méretét egyszerűen nem növelték a kijelző növekedésével párhuzamos, ettől minden olyan pici lesz. Ez mondanom se kell az első pár lövést is megnehezíti, hisz aki játszott a mobilos verziókkal ez alapján úgy kalkulál, hogy az ellenfél messze van, pedig nincs csak egyszerűen minden alul méretezett. A bonusz season-ok hátterei ráadásul nagyon mosótasak is, ami szintén nem tesz jót a látványnak. Tehát a mobilos és a PC-s verzió látványa között nincs semmi különbség, ahogy a fizikában se. Továbbra is számos alkalommal elő fog fordulni, hogy valamit hiába találunk el nagyszerűen és annak hiába kéne lefele zuhannia, egyszerűen egy fizikailag lehetetlen pozícióban fog rögzülni, ami nagyon zavaró egy fizikára építő stratégiai játékban. Talán a madarak pattogásán finomítottak valamit, ugyanis most már ha jó szögben lőjük ki őket, akár kacsáztathatjuk is őket, ami mondanom se kell roppant hasznos.

Flash-elni jó

Kissé csalódás lett nekem a PC-s Angry Birds is, bár az tény hogy kategóriákkal jobb portolás lett, mint a PSP-s verzióé. De egyszerűen ez is csak egy lehúzás lett, ugyanis a 3 éves mobilos verzió hibáit itt se javították ki, a játékmechanizmust nem fejlesztették tovább és a PC jóval nagyobb teljesítményét nem használták ki. Mindenesetre az Angry Birds PC-s verziója egy jó kis szórakoztató játék lett, ahol az agyat megtornáztatva tudunk kikapcsolódni, aki szeretne egy bármikor játszható flash játékszerű alkotást a gépére (főleg az irodaira ajánlott) és ezért még pénzt is hajlandó kiadni. Annak jó választás lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakucko.blog.hu/api/trackback/id/tr863213176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.