Bemutatkozás

A blogon igyekszem minden megjelenő játékot bemutatni, de emelet megemlítek régi klasszikusokat és elmélkedek a játék/hardver piacról. Az informatika mellet, még újabb filmeket is elemezni fogok, illetve egyéb témákat is néha felvetek. Elérhetőség: kapiandras@freemail.hu Ajánlott felbontás: 1680x1050

SBK 2011 tippek

2011.10.07. 00:18 Kápi-András

 

Sajnos a játékosok elég kevés százaléka ismeri az SBK szériát, vagy játszott más motoros játékokkal. Ezért, hogy ők is felvehessék a versenyt, adok pár tanácsot, amikkel remélhetőleg bárki tud majd futamokat nyerni.

Törekedj a kigyorsításokra

Az SBK-ban csak előzésnél érdemes minél rövidebbet fékezni, ugyanis egy féktáv alkalmával esélytelen lesz a megfelelő kigyorsítás, ami kanyaronként kb. 3 tizedes veszteséget eredményez. Ennek ellenére érdemes kicsit távolabbról szép finomakat fékezni. Ami amellett, hogy gyorsabb a gumit is kevésbé koptatja.

Kerüld a tömeget

Az első körben érdemes visszafogni magadat, egyrészről így a gumit is jó állapotban tarthatod, amivel másodperceket fogsz nyerni a verseny utolsó köreiben az ellenfelekkel szemben. Másrészről a nagy tömegben könnyen lehet, főleg Single-ben, hogy valaki úgy lök meg, hogy elesel, ezzel időt veszítve és ami a legfontosabb tempót is, hisz egy sérült motorral nyilván nem tudsz olyan gyorsan menni.

Ha problémás az elfordulás

A valóságnak megfelelően a gumikkal hímes tojásként kell bánni, ami még a rutinosabb pilótáknak is problémát okoz. Ennek elkerülése érdekében, vagy igyekezzünk minél kevesebb csúszkálással kigyorsítani és finoman fékezni, vagy egyszerűen kapcsoljuk ki a gumikopást a Simulation Setting beállításokban (Tyre Wear opciót Off-ra kell állítani).

Elsőt is, hátsót is

Ne feledjétek, az első féket ne használjátok egyedül a nagy féktávok alkalmával, mert akkor a motort hátulja kifog törni és könnyen előfordulhat, hogy akár esés is lesz a vége. Az egyszerű irányítás miatt, elég ha csak egyszerre benyomjátok az első és hátsó féket is, majd az utóbbit a kanyar közepén felengeditek.

Nem mindig jó ha fékezel

A fékkel óvatosan kell bánni. Főleg nedves időjárásban szokott az egyeseknek problémát okozni, hogy a motor megcsúszását az első fék használatával akarja orvosolni, ami a felesleges idővesztés mellet, még a kerekek blokkolásával is járhat. Helyette 2 választás is van. Ha csak minimális a megcsúszás, akkor egyszerűen engedjétek fel a gázkart, kis korrigálás és már is húzhatjátok. Ez, ha ráéreztek a megfelelő ritmusára, szinte minimális időveszteséget fog eredményezni. Viszont ha már komolyabb megindul a motor hátulja, akkor a hátsó fék egy pillanatnyi lenyomásával mentheted meg a helyzetet. Ha pillanatnyi szó itt nagyon hangsúlyos, mert ha sokáig nyomod, az nagyjából azt eredményezi, mintha az első féket használnád.

Ne feled, a cél az SBK

A karriermód 2. évében komoly választási lehetőség elé kerülünk. Vagy bevállalunk egy rosszabb csapatot a csúcskategóriában, vagy egy élcsapattal versenyzünk a WSS-ben. Én az előbbit tanácsolom, mert még a legrosszabb SBK csapattal is könnyedén bajnok tudsz lenni, hála a pocsék MI-nek.

Ne légy márka hű

Az egyes motorok, de még a csapatok között is elég nagy különbség van, így mindig gondold meg, hogy hova fogsz jövőre elszerződni és ne az intuícióidra hallgass. Szerintem az SBK kategóriában az Aprilia Alitalia Racing Team Aprilia RSV 4-esét válasszátok, nemcsak, hogy a leggyorsabb, de eszméletlen jól kezelhető is. A kezdő STK kategóriában az MTM Racing Yamaha-ját ajánlom, ami talán nem a legerősebb, de sokkal könnyebben tudsz vele konstans köröket futni és hiba nélkül abszolválni egy futamot, mint pl. a BMW-vel. Sajnos 1. évben azonban nem választható ez a csapat, így ez a tipp többnyire csak Multi-nál lesz hasznos. A Legends játékmódban, pedig a Ducati Xerox legyőzhetetlen Ducati 999F06-osa, ami eszméletlen teljesítményre képes és nagyon jól is kezelhető, bár a nagyobb féktávoknál kicsit ideges. A WSS kategóriát nem ajánlom senkinek se, mert gyakorlatilag teljesen értelmetlen, az STK kategóriában már felkészülsz a királykategóriára. Ráadásul az ott léve motorok csak 600-asok, ami azt eredményezi, hogy semmi közük nincs az SBK 1000-es motorjainak viselkedéséhez, ellentétben az STK-val, ahol szintén 1000-es futnak. Mindenesetre ha valamiért ebben a kategóriában versenyzel mindenféle képen a HANspree Honda CBR600 RR-jét válaszd, mert klasszisokkal jobb minden téren a riválisoknál, csak úgy ahogy a valóságban is. Ne feledjétek ezek csak tippek, a legjobb, ha a kedvenc pályátokon ti magatok próbáljátok ki a favorizált motorokat és az alapján döntötök (akkor már nem lehet annyira rossz választás, ha másodpercekkel vered a pályacsúcsot).

Hagyd a mérnökre

A motorbeállításával nem kell sokat tökölni. Egyszerűen csak megkérjük a mérnököt, hogy állítsa be kvalifikációra a motort. Ha finom hangolni szeretnénk, akkor is hozzá kell fordulni, csak egyszerűen megmondod, hogy mi a panaszod és ő kijavítva, de hangsúlyozom már az alapbeállításokkal se szokott probléma lenni. Egyedül egy dolgot kell magunknak átállítani és ez az 1-es váltó fokozat rövidebb (short) vétele, ennek köszönhetően jobban tudunk majd rajtolni is és az éles kanyarok (pl. Magny Cours-ban) után sokkal gyorsabban gyorsítunk ki. Ráadásul ez semmilyen kompromisszummal nem jár majd.

Inkább a klasszikus

Sajnos nincs igazán ideális kontroller motoros játékokhoz, ám ha van egy kis felesleges pénzed, vagy nagyon rákaptál az izére és szeretnél még profibb lenni, akkor vegyél egy Logitech gamepad-et. Abból is olyat válasz, ami 2 analog karral rendelkezik és Sony féle elrendezésbe, tehát a pöckök egymás mellet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakucko.blog.hu/api/trackback/id/tr283284097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.