Bemutatkozás

A blogon igyekszem minden megjelenő játékot bemutatni, de emelet megemlítek régi klasszikusokat és elmélkedek a játék/hardver piacról. Az informatika mellet, még újabb filmeket is elemezni fogok, illetve egyéb témákat is néha felvetek. Elérhetőség: kapiandras@freemail.hu Ajánlott felbontás: 1680x1050

LEGO Pirates of the Caribbean (PSP)

2011.11.16. 09:57 Kápi-András

Kiadó: Disney Interactive

Fejlesztő: Traveller's Tale

Kategória: Akció-Kaland

Megjelenés: 2011 május 10.

Jelenlegi ár: 11000 FT

 

A LEGO számítógépes játékok hatalmas rajongó táborra tettek szert az elmúlt pár év során, persze voltak hullámvölgyek, pl. az Indiana Jones játékok, de még idén is sikerült egy remek játékot összedobniuk PSP-re a LEGO Star Wars 3 formájában. Ám ezúttal új vizekre eveztek ugyanis ezúttal egy új közkedvelt (bár azért korántsem annyira, mint Batman, Indina Jones, Star Wars) sorozatot szabtak át. Ez nem más, mint a Pirates of the Caribbean. A játék megjelenését stílusosan a 4. mozifilm premierjével tették egy napon, ezzel is maximalizálva a profitot. Ám azért ehhez egy megfelelő játék is kell, ám ez a Traveller’s Tale jelenlegi formáját tekintve szinte biztos, hogy meg is lesz. Persze azért látott már egyet és mást a játékos történelem, úgy, hogy azért érdemes lesz elolvasni ezt a cikket, hogy milyen lett a LEGO Pirates of the Caribbean.

Ennek mi köze a filmhez?

Igen, már rögtön az elején szidni fogom a játékot, mert az egésznek alig van valami köze a Pirates of the Caribbean filmekhez. De vegyünk szépen sorra mindent. Először is a kiadótól, ami ezúttal a Disney volt, nagyon nagy vonalú dolog, hogy az összes jelenlegi film játszható. Tehát még a mostani On Stranger Tides is. Aztán elkezdünk játszani a játékkal is azt tapasztaljuk, hogy semmit se látunk, ugyanis az átvezető mozik eszméletlen sötétek, de ha látjuk, akkor se vagyunk megelégedve, mert nagyon rossz minőségűek. Jack Sparrow-ot leszámítva az egyik karakter se hasonlít a filmbeli mására. Humora pedig finoman fogalmazva nincs, a karakterek hümmögnek, aztán megjelenik egy gumikacsa és ezen kéne röhögni, ami kevés viccesebb jelenet van, az a filmekben sokkal jobban működött. Ehhez még hozzá jön az, hogy az átvezetők sokszor öncélúan brutálisak, ami miatt gyerekeknek nem igazán ajánlott (pl. Davy Jones letépi az egyik karakter fejét, és azt egy halra ráhuzza). Aki pedig nem látta a filmeket az sok esetben csak vakarni fogja a fejét, mert hatalmas ugrások vannak a történetben. Tehát sok dolgot kihagynak, amit nem magyaráznak és még sorolhatnám. A pályákból pedig nagyon kevés van, epizódonként mindössze 4 db, így rövidebb volt, mint a LEGO Star Wars 3, ami azért teljesítmény, pláne, hogy a film rengeteg alapot adott a jobbnál jobb pályákhoz.

Azért nem kéne hülyének nézni a gyerekeket!

Nos maga a játékmenet pedig roppant egyszerű, semmi kihívással. Komolyan nem értem, hogy egy gyerekjátéknak miért kell ilyen arcpirítóan debilnek lennie. A LEGO Pirates of the Caribbean 90%-ban csak előre kell menni. Biztos egyeseknek nagyon kemény kihívás, hogy a joystick-ot előre, esetleg néha oldalra tolják. Ellenfelek jóformán nem is lesznek a pályán, azt hiszem kb. 3-szor, vagy 4-szer harcoltam (a párbajokat leszámítva) és maga a harc is röhejesen könnyű. Itt nem a Star Wars-os kolléga nagyon látványos harcrendszerét kell elképzelni. Nem itt csak nyomva kell tartani az X gombot és mindig ugyan úgy elintézzük az ellenfelet. Esetleg ha nagyon unatkozunk és a karakterünknél van távolsági fegyver, akkor azzal is bohóckodhatunk. Ekkor jön ki igazán, hogy mennyire könnyű a játék ugyanis, amint rálövünk ellenfelünkre, az első töltény elől elbukfencezik, majd ledermedve várja a következő lövéseket (1 ellenfél 2 lövés), még akkor is, ha kardtávolságban vagyunk tőle, de ami a legdurvább, hogy a társa ugyan ezt fogja tenni (max 2 ellenfél rohan rád). Tehát miután kivégeztük az egyiket, könnyedén ugyan azt tesszük a másikkal. Már megemlítettem a párbajokat. Nos a fejlesztőknek ez volt az egyik kiemelt újítása és valljuk be, hogy ki ne szeretne párbajozni egy kalózos játékban. A megvalósítás viszont finoman fogalmazva is röhejes, ugyanis minden esetben ugyan azokat a felemás animációkat fogjuk kapni, teljesen függetlenül, hogy most Davy Jones ellen harcolunk, egy árbocon vagy Barbossa-val a talajon. A végső kegyelemdöfés pedig a halál animáció ahol, mint egy plüss mackót, akit a szabadesésre bízunk, úgy szépen fenékre süpped ellenfelünk. Az egész úgy működik, mint egy quick-time event, tehát felvillan valami azt lekell nyomni, de itt korlátlan idő áll a játékos rendelkezésére, mert csak akkor nem sikerülne a az akció, hogy ha rossz gombot nyomunk (legalábbis gondolom, mert sose történt meg ez velem). A logikai részekben történt a játék másik nagy újítása, ugyanis Jack iránytűjével lehet megtalálni elrejtett dolgokat (mindig jelzi a játék ha van ilyen a közelben), de kell egy ásó karakter is, aki kitudja ásni és egy kovács, aki a fém dolgokat össze tudja rakni. Ez jópofa, de gyakorlatilag semmi kihívás nincs benne, a játék mindent feltűnően jelez, hogy most ezt a karaktert, vagy ezt kell használni. Ráadásul a karakterek képességeiben semmi logika nincs. Sokszor csak fejemet vakartam, amikor egy kalózok által használható panelt Will Turner kalóz verziójával nem használhattam, de másik pályán pedig Norrington (brit tiszt) kalóz verziójával simán tudtam egy hasonlót üzemeltetni. De azon is jót röhögtem, amikor egy pálya maximális végigjátszásához kellet egy erős ember, mire én vettem egy hóhért, akinek a speciális képessége a játékban az ásás. A játékban amúgy rengeteg karaktert irányíthatunk, kezdve a filmen látott összes szereplőtől át, egészen híresebb kalózokig, bárkit vezethetünk. Ráadásul a LEGO Star Wars 3-hoz hasonlóan itt is létrehozhatunk 2 db egyedi karaktert (bár meglehetősen érthetetlenre sikerült a menüje). Külön öröm, hogy most már nem elég egy pályát végigjátszani, hogy karaktereket nyerjünk, hanem felkell kutatni a pályán elrejtett aranytallérokat, majd csak ezt követően tudjuk megvenni az így megszerzett karaktereket a kocsmában. A pályák teljesen egysíkúak lesznek, tehát mindegyik abból fog állni, hogy menny ide, párbajoz, azt jön a következő. Kivétel egy pályát, ahol 2. részben látható golyóban gurulhatunk, de ez azt leszámítva, hogy kicsit csúszik az irányitás, olyan mintha gyalogosan mennénk. Fájó pont ez szerintem, hisz elfért volna még egy-két hajós pálya is, amolyan Pirates! stílusban. Legalább extra feladatok vannak, ami messze a játék legélvezhetőbb részei, mert legalább megvan a kihívásnak a látszata a vissza fele ketyegő óra miatt. Lehetőségünk lesz csónakkal versenyezni, malacokat terelni, dobókockás játékot játszani és cél lövöldözni, ám ezekből nagyon kevés van és azért ezek is elég egyszerűek. De még az extrák terén is lehet érezni a fejlesztők spórolási szándékát, ugyanis több helyen, ahol arra számítanánk, hogy kapunk valami kis extra pályát (pl. a kocsmában felkaphatunk egy gitárt), de ehelyett a játék kvázé a szemünkbe röhög (aztán ezzel a gitárral egyet penget a karakter az átvezetőben és ki is fújt a szerep). Még se ezek voltak a legdühítőbbek a viszonylagos plusz tartalmak tekintetében, hanem a gyűjtögethető hajók, legalábbis én ezt gondoltam. A játék lobby részébe (egy kis város, ahol tudunk vásárolni, küldetést választani, karaktert csinálni, azt ennyi) van egy hatalmas kikötő, ahová a játékos úgy gondolja, hogy a korábbi LEGO játékokhoz hasonlóan az összeszedhető járművek fognak kerülni. Pláne úgy, hogy minden pályán van 10 darab összeszedhető palackozott hajó (az új filmben Feketeszakáll minden legyőzött hajót kicsinyített és egy palackba tette). Ezzel szemben, miután vettem a fáradságot és újra játszottam ezzel a borzalmasan primitív játékkal újra egy pályát és összeszedtem minden ilyen palackot megdöbbenve láttam, hogy a kikötő ugyan olyan üres. Ezek a palackok ugyanis nem egy hajót adnak, hanem egy szuvenír boltban megtekinthető szobrokat a játék különböző eseményeiről. Könyörgöm kit érdekel, egy kicsi kádban úszó sellő? Én egy kalózos játékban egy hajót akarok, nem szobrokat.

Ennek mi köze a LEGO-hoz?

A grafika már a LEGO Star Wars-nak se volt az erőssége, ám a dolgok nem, hogy nem fejlődtek volna, hanem még kicsit vissza is fejlődtek. Először is gömbölyű dolgokra ne is számítsatok, elsimítás mint olyan nincs. A legformásabb dolog amit láttam az is hatszög alakú volt, a karaktereknek is inkább téglalap feje van, mintsem gömb. Aztán, hogy megpróbálják leplezni a grafikus motor gyengeségét, rengeteg a sötét pálya, ahol alig lehet látni valamit, a játékos nagy örömére. A speciális effekteket gif képek fogják képezni, tehát egy 2D-s képet kell elképzelni, ami 2 állapot között folyton változik. Ezt annyival próbálták javitani, hogy minden karakter úgy néz ki, mintha most szedtük volna ki őket a gyerek szájából. Tehát nagyon fényesek, már-már zavaróan azok. A karakterek szörnyen kidolgozatlanok és rengeteg közöttük a hibás (lebegő fej, stb.), ráadásul nem is hasonlítanak filmbeli másaikhoz. Egyetlen érdemük, hogy legalább az animációk jók lettek, tehát átjön a filmbeli Jack Sparrow kicsit részeges támolygása, a nagyobb karakterek mackós mozgása, Bocskor Bill sántítása és még sorolhatnám. Ez azonban nem viszi el a játékot a hátán, pláne úgy, hogy a LEGO életérzés abszolút nem jön át. Ennek azaz oka, hogy egyrészről nincs meg a jól ismert humora, másrészről pedig a környezet alig fog LEGO kockákat tartalmazni. Már a LEGO Star Wars 3-nál is kicsit zavart, hogy elkezdett túlsúlyba kerülni a valós táj, de itt ez aztán még feljebb emelkedik. Gyakorlatilag lesz pár hordó, meg fa, amit szét is verhetünk és kész. Nagyon sokszor fordult velő elem, hogy egy dobozt csépeltem, majd pedig rá kellet jönnöm, hogy ez dekorációs elem (mondjuk észrevehettem volna, mert nem volt LEGO-ból). Tortuga pedig a legnagyobb csalódás volt nekem, ugyanis egy ház se volt LEGO-ból. Pedig ugye az lenne egy ilyen játék lényege, hogy mindent átalakít és egy LEGO univerzumot kreál, ezzel szemben a Pirates of the Caribbean filmes környezetében rohangászhatunk LEGO karakterekkel. Az egyetlen amiben jobb, a LEGO Star Wars 3-nál azaz, hogy ez már stabilan fut igaz látványban azért köszönő viszonyban sincsenek, hiába ugyan az a motor dübörög alattuk. Az animációk mellet a játék másik pozitívuma, ami lényegében a filmé, a zseniális aláfestő zenék. Nagyon hangulatos, ritmusos Hans Zimmer számok tökéletesen illeszkednek a játékhoz, leszámítva egy kis bakit, hogy sokszor fogjuk észre venni azt a vonalat, ahonnan zenét vált a játék. Tehát ha elmegyünk egy fa előtt, akkor megváltozik a zene, ha viszont vissza sétálunk, akkor vissza áll az eredetire. A karakterek hümmögése, meg nyögése nagyon idegesítő pláne, hogy folyton csinálják, az pedig már külön röhej, hogy majdnem minden karakternek ugyan az a hangja.

A hajó léket kapott

Nagyon nagyot csalódtam a Traveller’s Tale-ban, én lényegében már a Bard’s Tale nevezetű játékuk óta megszerettem őket és nem is láttam tőlük eddig játszhatatlan játékot. De a Pirates of the Caribbean egy ízig-vérig rossz játék. Unalmas, sótlan, kihívás nélküli borzadály, ami technikailag egy férc munkának hat. Azt a kevés 3 és fél órát is sajnáltam az életemből, amíg végigjátszottam. Senkinek se tudom ajánlani, inkább vegyétek meg a filmeket, azokkal több időt tudtok eltölteni és jobban is fogtok szórakozni. Ha pedig PSP-n kerestek egy jó akció-kaland játékot ütős humorral nyugodtan válasszátok a nagyobb testvért, a LEGO Star Wars III-at.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakucko.blog.hu/api/trackback/id/tr143386647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.